Medialab łączy kulturę, aktywizm społeczny, edukację
i technologię. Tworzymy przestrzeń eksperymentu
i współpracy, dzielimy się wiedzą, szukamy rozwiązań.
Medialab Gdańsk. FORUM KULTURY CYFROWEJ
status: trwające
Forum Kultury cyfrowej Gdańsk 26-27.10. 2023 – Kolekcje online – forma i treść
2 dni – miks prezentacji/wystąpień i warsztatów
Skupimy się na możliwościach udostępniania kolekcji – formą. Pokażemy dobre przykłady i rozważymy różne możliwości. Zastanowimy się nad tym czym kolekcja cyfrowa jest lub może być dla instytucji – uzupełnieniem wizerunku w sieci, a może wręcz jej dodatkowym oddziałem. Poruszymy wątek nowego „zawodu/stanowiska” – kurator kolekcji online. Porozmawiamy o treści kolekcji cyfrowych w kontekście formy – czego oczekują użytkownicy, czego szukają i jak możemy sprostać tym oczekiwaniom.
Forum będzie połączone z konferencją Marketing w Kulturze.
zapraszamy 25-27.10.2023
zapisy: evenea.pl/event/marketingwkulturzeforumkulturycyfrowej2023
PROGRAM MwK x FKC 2023
PROGRAM Konferencji Marketing w Kulturze, 25 października 2023
- Język komunikacji instytucji kultury. Prowadzenie: Paulina Mikuła, Mówiąc Inaczej
- Budowanie lovebrandu instytucji kultury na przykładzie dużych marek. / TBA
- Przegląd case studies dostępności komunikacji i marketingu w instytucjach kultury. Prowadzenie: Wojtek Kutyła: (https://wojtekkutyla.pl/), Piotr Źrółka (https://piotrzrolka.pl), Barbara Sowa (Magazyn PISMO), TBA.
- Instagram, który angażuje – prowadzenie: Ola Długołęcka i Anna Szałas (https://sztukadokawy.pl)
- Przegląd trendów w komunikacji marketingowej AD 2023. Prowadzenie: Jagoda Prętnicka Markiewicz (180 heart beats)
- Budowa obecności instytucji kultury w sieci jako marki osobistej. Prowadzenie: Artysta na socialu (https://www.instagram.com/artystanasocialu/)
- Kurator kolekcji cyfrowej – nowy zawód. Prowadzący Grzegorz Jędrek (wniedoczasie.pl). Rozmówca_y: Łukasz Kozak, …;
- Sztuczna Inteligencja i sztuka. Rozmawiają: Jakub Depczyński (Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie), Bartosz Zaskórski aka Mchy i Porosty. Prowadzenie: dr Ewa Drygalska
- Otwarta Zachęta. O partycypacyjności i ko-kreacji kolekcji cyfrowej. Prowadzenie: Zuzanna Ciesielska, Natalia Cetera (Centrum Cyfrowe)
- Publikacje cyfrowe – VR/Greening cyfrowy i ekologiczny. Prowadzenie: dr Krzysztof Pijarski (VNLab Łódź)
- Wystawa sztuki cyfrowej okiem kuratora. Prowadzenie: Jakub Depczyński (Muzeum Sztuki Nowoczesnej Warszawa)
- Nowości i trendy w prezentowaniu kolekcji cyfrowych. Prowadzenie: Rytm.Digital
- Typowy odbiorca sztuki cyfrowej nie istnie… oh wait!. Prowadzenie: Zuzanna Stańska (Dailyart, Moiseum)
- Co po nas zostanie? Archiwizacja internetu. Prowadzenie: Marcin Wilkowski (Centrum Kompetencji Cyfrowych UW, web96.pl)
27 października proponujemy pięć równoległyh sesji warsztatowyh:
- Digitalizacja procesów cyfrowych. Prowadzenie: Agencja Rytm. Digital
- SPARK AI – re-use domeny publicznej. Obsługa aplikacji Spark. Prowadzenie: Agnieszka Kotowska
- Strategia partycypacyjności i ko-kreacji w planowaniu kolekcji cyfrowej. Prowadzenie: Zuzanna Ciesielska, Natalia Cetera (Centrum Cyfrowe)
- Rolki na Instagram i Tik Toka – pomysł, projekt – wykonanie. Prowadzenie: Studio Manilov
- Co po nas zostanie? Archiwizacja internetu. Prowadzenie: Marcin Wilkowski (Centrum Kompetencji Cyfrowych UW, web96.pl)
ZAPISY: https://app.evenea.pl/event/marketingwkulturzeforumkulturycyfrowej2023/
KONTAKT: marketingwkulturze@ikm.gda.pl
Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do (nieznacznych) zmian w programie. 🙂
